Verwenmomenten in ons mooie Almere Centrum

In: Almere | Editie:

Tekst: | Fotografie:

We rennen, vliegen en hollen heel wat af vandaag de dag. Daarom is het heerlijk om af en toe een verwenmoment voor jezelf in te ruimen. De beste binnenstad van Nederland herbergt een paar verwenwinkels, die innerlijke en uiterlijke zorg tot kunst hebben verheven. We nemen je graag mee naar Cream Beauticians, Lifestyle Salon & Spa en Rituals.

Voor elke stemming en
persoonlijkheid is er een ritueel

Sinds juni 2019 kun je je lekker laten pamperen in de tweede Rituals-vestiging, in de Stationsstraat. Het is een moderne en luxe verwenwinkel waar alles in het teken staat van relaxen. Hier kun je optimaal genieten van de heerlijke rituelen en bijbehorende geuren. Zoals de immer populaire Shakura; een kersenbloesemgeur met rijstmelk. Uiteraard zijn er meer; voor elke stemming en persoonlijkheid bestaat een ritueel. ‘In principe hebben we hetzelfde assortiment als in onze winkel op De Diagonaal,’ vertelt vestigingsmanager Wendy Scholten van De Diagonaal. Aanvullend hebben we een collectie yogakleding en een extra haarlijn.
Een urban spa vind je dan weer alleen op de
De Diagonaal. Oktober staat in het teken van de lancering van de nieuwe limited edition: Tsuru.
Rituals gaat daarmee opnieuw een samenwerking aan met het Rijksmuseum. De inspiratie komt uit een antieke, met de hand beschilderde kimono uit het Rijksmuseum. Verpakt in warm rood en vreugdevol goud, met een afbeelding van een Japanse kraanvogel: symbool voor vrede en welvaart. Met The Ritual of Tsuru deel je deze ‘geluksvogel’ met de mensen van wie je houdt. De centrale geur in de collectie is kuro matsu, de Japanse zwarte den.

Geen tijd…

Met een bezoek aan Rituals vergeet je de tijd. De medewerkers dragen geen horloge en je vindt er geen ‘opjagende klok’. Je kunt hier zelfs mokken zonder oren kopen: je moet ze met beide handen vasthouden, en hebt dus geen ruimte voor een mobiel. Je kunt je verhalen kwijt, terwijl je een heerlijke handmassage krijgt. Elke geur, elk ritueel past ergens bij. Alles is erop gericht om jou een fijn en warm gevoel te geven. De wens om klanten te verwennen zit in het DNA van elke medewerker. ‘Mensen die onze klanten graag in de watten leggen, kunnen we altijd gebruiken, zeker in de maanden voor Kerstmis,’ vertelt Wendy. ‘Niets maakt ons zo gelukkig, als wanneer we onze klanten blij kunnen maken!’

Alles krijgt iets extra’s

Gastheer en gastvrouw Ronald & Nancy Elzinga van Lifestyle salon & spa verwelkomen hun gasten (want zo noemen ze hun klanten) zodanig dat ze als herboren het pand verlaten. De eerste stoelmassage zorgt al voor een optimaal relaxt gevoel. ‘Iedereen die hier binnen komt, voor welke behandeling dan ook, krijgt een stoelmassage. We bieden alle behandelingen onder één dak, maar aan alles voegen we iets extra’s toe. Wassen we je haren, dan krijg je meteen ook een hoofd-, nek- en handmassage. Laat je je haar in de kleur zetten, dan kun je intussen genieten van een manicure. Je haar wordt altijd geföhnd en je gaat mooi opgemaakt weg: een extra, inbegrepen service. Wil je een puur verwenmoment voor jezelf, dan kun je in onze Hamam een heerlijke personal scrub en hotstone massage boeken. We hebben ook een duo-ruimte, voor jou en je partner, waarna je samen heerlijk kunt bijkomen in onze relaxruimte. Dat luxe gevoel van niets moeten en even je hoofd leeg maken in de optimale verwenmodus, is het mooiste cadeau dat we onze gasten kunnen geven. Het is ook een bereikbare luxe, want in maart zijn wij gestart met maandabonnementen, uniek voor Almere. Voor een vast en laag maandbedrag kun je er altijd mooi en verzorgd uitzien!’ 

Alles is erop gericht om mensen

een fijn en warm gevoel te geven

Een klein steentje bijdragen

De producten die bij Lifestyle salon & spa worden gebruikt, geven niet alleen een verwengevoel, ze bestaan standaard ook uit natuurlijke ingrediënten en zijn eerlijk geproduceerd. ‘Dat is het fundament van ons bedrijf. Zo biedt Comfortzone, één van onze nieuwe merken, pure producten voor de huid met een langdurige werking. Vanaf oktober hebben we een nieuw, uitgebreid menu voor huidverbetering- en gezichtsbehandelingen! Een ander merk, Davines, geeft je haar en hoofdhuid een gezonde boost met natuurlijke haarproducten. Ze worden gemaakt door een Italiaans familiebedrijf dat zeer sociaal bewogen is. Door middel van bijzondere projecten proberen ze een klein steentje bij te dragen aan een mooiere wereld. Aan die projecten nemen we graag deel, waar en wanneer mogelijk. Wij scheiden uiteraard ons afval, gebruiken biologisch afbreekbaar plastic en flesjes van gerecyclede kunststof.’

Fijn dat klanten hun

moment voor zichzelf

graag bij ons willen beleven

Een oase van rust

Is er één vitamine, waar we allemaal behoefte aan hebben, dan is dat wel vitamine A. Met de A van Aandacht. En aandacht krijg je volop bij Cream Beauticians. De salon, gelegen op de Grote Markt, in de luwte van het uitgaansgebied, is een oase van ingetogen luxe en rust. De allround schoonheidsspecialisten die er werken, maken van het verwenmoment dat je jezelf gunt een intense beleving. ‘We laten onze klanten stralen,’ vertelt specialiste Felicia Mascilongo. ‘Ons motto is ‘Free your beauty’. Als jij je goed voelt, dan straal je dat ook uit. Dát is ons streven. Daarom beginnen we steevast met een kort intake gesprek. Dan horen we wat de wensen zijn of voor welk probleem wij een oplossing moeten vinden. Desgewenst volgt een gratis huidanalyse. Elke behandeling is puur afgestemd op de persoon. Doordat we goed luisteren, leren we onze klanten ook goed kennen. Bij ons vind je alle schoonheidsbehandelingen onder één dak: van gezichtsbehandelingen, manicures, pedicures, wenkbrauwen en wimpers tot microblading, waxing en peelings.
Maar we doen ook (acné)behandelingen voor de tiener­-
huid en (bindweefsel)massages. Eens per maand verzorgt een cosmetisch arts botox & fillers. Ook voor mannen hebben we verzorgende behandelingen. Ze maken inmiddels bijna 40% van onze klantenkring uit.’ 

Wij lopen voorop

‘We vinden het niet alleen belangrijk om bij te blijven in ons vak, we lopen zelfs voorop. Elke drie maanden bespreken we alle nieuwe ontwikkelingen op beautygebied. Daarbij kijken we welke trainingen we willen volgen om onszelf nieuwe technieken eigen te maken. We bieden daarnaast fijne verzorgingsproducten die we met grote zorg hebben uitgezocht. We willen dat onze klanten ook thuis dat ultieme verwengevoel houden. Een goede verzorging zorgt voor een langdurig effect. We gaan voor natuurlijke ingrediënten, veel van onze producten zijn vegan, dus zonder dierlijke toevoegingen. Dat klanten onze aanpak waarderen, blijkt wel uit het feit dat ze terug blijven komen. Het is fijn dat klanten hun ‘moment voor zichzelf’ graag bij ons willen beleven.’